Monday, January 19, 2009

Tiada Bintang...

In your face F.T! Is this Anugerah Juara Lagu ke Anugerah F.T. Semata? CONGRATULATIONS to Meet Uncle Hussain. Indie band memang original. Tak payah nak gunting2 rambut atas stage or angkut kipas nak bagi rambut terbang or buat tarian kipas pusing2. So yesterday.

Tak larat nak tulis panjang tapi sebab dah pump up Lagu UntukMu menang, aku tulis la jugak ni.

Yang aku suka

- Ayu suara sedap and nice dress. Looks cun in white.
- Cheryl Samad's outfits.
- Ziana Zain still boley maintain suara
- Elyana's Kalis Rindu. Her props mcm sweet and tak annoying
- Adik rock kangkang nyanyi Gadis Melayu
- Meet Uncle Hussain superb performance. They own it!
- Estranged
- Stacy and her crew who danced their hearts out.
- Sampai Surga not the Song of the Year

Yang the award can do without to make the world a happier place for me

- F.B.I
- F.B.I in turquoise shirt
- F.B.I talking nonsense and puting down people
- F.T
- F.T in gold suit yang dipinjam dari Jefri Din agaknya
- F.T buat2 nak nangis on stage
- F.T yang nak buat2 cool masa MUH perform one more time. Meluazzzttt.
- Semua backup dancers yang tak perlu
- Whoever yang jaga sound namely yang in charge of the mike volume.
- Camera that keeps on panning on Azwana and his LV handbag.

So, here it is Juara Lagu 23, 2008 - Lagu UntukMu: Meet Uncle Hussain. Selamat Malam Malaysia!



Tiada bintang
Dapat menerangkan hati yang telah dicelah
Bagaiku lumpuh tak mampu berdiri
Aku tetap begini
Takkan berubah kerna aku tetap aku
Dan lalu rindumu bukanlah aku

(Chorus)
Guna hati, akal dan fikiranmu
Berbeza
Kau dan juga aku
Dua hati yang tak mungkin bersatu

Apakah aku
Hanya boneka yang sering engkau mainkan
Yang dikawal oleh jari-jarimu
Ku punya hati dan perasaan
Pernahkah engkau fikirkan
Cukup cukuplah oh cukuplah

(Chorus)

Tak faham tak tahan
Sabarku tak tertahan
Melayan sikapmu perawan
Berbeza-berbeza
Kau dan aku berbeza
Kita memang tak serupa
Bebaskan bebaskan
Ku ingin dilepaskan
Kita tidak sehaluan
Cukuplah sudahlah
Sampai di sini saja
Hubungan kita berdua
Hoa... hoa... hoa...

(Chorus)

5 comments:

ms ngantuk said...

yea azwana n that stoopid bag yg dia bawa merata to show m'sia he has LV! kenduri mawi pun sibuk dia kepit bag tu!

btw nasib aku x tgk, just dgr si ft meraban segalanya, mmg suit jefridin dia borrow. tapi gua tekanan si geisha chowkit win, lagu tu mcm rap lak..apa yg etnik kreatif nya? her geisha outfits??

Anonymous said...

entah kipas2 tu kot. It doesn't sound etnik at all. Next year kita masuk buat lagu pakai kompang aje. sure mng

Anonymous said...

itulah. aku ingat aku je ada problem with the hantu raya cina tu.. dan MENYAMPAH FT terpaling masa MUH perform again. Perasan dia menang lagi la tu..

Favorite aku mini JV tu. Suka..

Enn said...
This comment has been removed by the author.
Enn said...

menci tol aku tgk nama kopi murah tu. hish. jeles den.
note to myself: next time become big ular sawa.

cek out azwana blog. die nk meraban seminggu kalu lagu x flame die tu tak menang. http://silaserazwanali.blogspot.com/
pening aku bace CAPS!