Saturday, June 20, 2009

Please Sir, I Want Some More..

Hahah ya right!

Here's my first attempt of Bubur Lambuk.. or Lambok. Camno spelling ni. I googled the recipe. But of course, the portion dah lain la pulak.

Aku belasah masuk 4 pot beras, sudahnya kena tukar periuk sbb periuk original dah nak melimpah. Serious boleh bagi makan satu floor rumah aku ni. Nasib baik ada periuk besar.

Dah ada bubur lambuk/lambok... kena la ada rojak. Huu rojak ada tempe. Best siut. (Perasan sendiri).

Sedap ke? Boleh la... tapi takde la nak jadi mcm scene Oliver Twist. Hahahah.. Kepada yang banyak komen, lain kali masak sendiri.

To dad, Happy Father's Day. Esok asam pedas pari plak.. oh yeah.

Posted by Picasa

3 comments:

yg tinggal seremban said...

4 pot? Umang ai.. berapa ramai makan ni. Uish terliur plak aku baca rojak ni.. nak, nak..

p/s: rumah aku pon takde periuk nak masak bubur 4 pot.

murtabak sungaipo said...

mcm pekatnya..tp sedap x? wahh v the domestic, can be surirumah berjaya. cepat pi cari apek kaya with 4 houses to support u :P

p/s next time masak holler lah aku. mcm best mkn bila kwn2 msk hahahah

juned si tukang masak said...

org seromban,

ha apparently rumah aku ada periuk nak masak utk 30 org pun ada. ini adalah pembelian ayahanda tatkala terasa satu BP nak dtg raya rumah kitaorg.

murtabak sugaipo,

kawan2 msk mmg best, sbb lepas tu kawan2 basuh periuk sekali. Hahahah.. meh aku mai masak rumah kau. tahun ni aku nak memasterkan masak asam pedas. so boleh la practise till bosan.

apek mana itu yg ada 4 house? hmm i wonder ada tak oven and grill kat one of the 4 houses itu. If tak, tak best la. Tak boleh main masak2 ala AFC.